Produttore

PROFILO DI CLAUDIO ZAMARION

Claudio Zamarion giovanissimo comincia la sua esperienza lavorativa in Italia con l’Autore della Fotografia Luca Bigazzi. Nel 1993 inizia la sua attività in set internazionali lavorando con registi come: Renny Harlin, Rob Cohen, Bernardo Bertolucci, Martin Scorsese, Giuseppe Tornatore, Dario Argento, Antony Minghella, William Bindley, M. James Arnett. Questa attività lo porta a collaborare con autori della fotografia come: Ronnie Taylor (premio Oscar per Gandhi), John Seale (premio Oscar per Il paziente inglese), Roger Deakins (famoso anche per la lunga collaborazione con i fratelli Coen, nomination all’ Oscar per ben dodici volte), Darius Khondji (nomination premio Oscar), David Eggby, Oliver Wood, Lajos Koltai (nomination premio Oscar).

Alla sola età di 26 anni comincia la sua professione di Direttore della fotografia collaborando con molti registi tra cui Antony La Molinara (premio Oscar per Spiderman-­‐2). Negli stessi anni si fa le ossa nella commedia italiana, collaborando per circa dieci anni con il regista/sceneggiatore Carlo Vanzina. Parallelamente alla sua attività come direttore della fotografia, dal 2006 si dedica alla produzione cinematografica di opere prime e di service per produzioni internazionali, mettendo a disposizione la sua esperienza professionale. Con la regia del fotografo/regista Michel Comte, firma alcuni spot come autore della fotografia come quelli per Hennency, questa proficua collaborazione lo porterà a sviluppare una percezione e sensibilità artistica capace di realizzare immagini che suscitano emozioni dirette. Collabora con Yi Zhou per Persol e video artistici. La collaborazione con Ezio Greggio lo porta a firmare numerosi spot per la catena “Old Wild West” di cui l’attore piemontese è testimonial. Come regia e fotografia firma spot e videoclip musicali
(Book trailer – “Romeo e Giulietta nel duemilaniente, 43 secondi d’amore” di Vincenzo Incenzo, Videoclip Noemi – brano “Se tu fossi qui”, Spot – Sofargen gel, Spot – Disaronno special edition Etro, ecc.)


Claudio Zamarion CEO of the company has also been the director of photography of many popular movies. From a very young age he beganworking in Italy with the author of photography Luca Bigazzi.

In 1993, he started working international sets working with directors like: Renny Harlin, Rob Cohen, Bernardo Bertolucci, Martin Scorsese, Giuseppe Tornatore, Dario Argento, Antony Minghella, William Bindley, M. James Arnett .

This activity led him to collaborate with the authors of photography such as: Ronnie Taylor (Oscar for Gandhi), John Seale (Oscar for The English Patient), Roger Deakins (famous for his long collaboration with  the Coen brothers, Oscar nomination for twelve times),Darius Khondji (nomination Oscar), David Eggby, Oliver Wood, Lajos Koltai (nomination Oscar).

At the mere age of 26 he began his profession as a director of photography working with many directors such as Antony Lamolinara (Oscar winner for Spiderman 2). In the same year he gained experience in Italian comedy with the director and screenwriter Carlo Vanzina.

He grows professionally through a collaboration with photography director Michel Comte with which he undergoes through many signature projects, leading him to develop a perception and artistic sensibility that can produce images that directly arouse emotions.

Parallel to his activity as director of photography, in 2006 he devotes himself to the production of “debuts” and services for international productions aiding with his professional experience.

With the direction of Michel Comte he collaborates as the author of photography in various spots like those for Hennency. He collaborates with Yi Zhou for Persol, and artistic videos.

Thanks to Claudio Zamarion’s twenty years of experiences, our client have the great opportunity to carry out a recognizable spot: research in emotional visual communication will give great visibility and uniqueness to the message to be communicated or to the product publicized. In a world where we are submerged with images, quality gives us the opportunity for underlining and attracting the attention of an audience often tired and distracted. Casting, suggestive locations, emotional direction even for a simple message and a photography of the communication, carefully nurturing the future consumer placing something emotional and easy to remember in a standardized market. The product is always shared and lived within a small movie, to make the future client live once again a past life experience.

Filmografia Claudio Zamarion